Hruška
Tak jdeme na to - tělo hrušky
Vytvořil jsem si prázdný dokument a pomocí nástroje Pen tool nakresil tvar hrušky. Pozor, nechte si kolem dost místa, tohle je vyříznutý obrázek:
Tvar jsem trochu natočil pomocí nástroje Free transform (Ctrl +T) a vystínoval. Kolem stínování se to vlastně všechno točí, takže k tomu něco řeknu. Stínuji pomocí nástrojů Dodge tool (zesvětluje) a Burn tool (ztmavuje). Bohužel je nutno získat trochu praxi v tom jak nástroj nastavit. Jeho velikost, sílu (exposure) a taky na co má reagovat (highlights, midtones, shadows). Dobré je začínat větším průměrem a pak doladit menšími. Umět udělat správné stíny je vlastně kouzlo celého obrázku. Já sám to moc dobře neumím. Důležité je vědět odkud asi přichází světlo a nezapomenout na "odrazové světlo" vpravo dole, které se tam bere z odrazu od okolí.
Nyní přichází na řadu textura. Je dobré mít nějaký zdroj textur a na netu jich pár je. Výborné textury zadarmo seženete na Mayangs Free Textures. Já jsem si vybral jednu texturu a pastnul jí do další vrstvy. Potom jsem zvolil Create clipping mask (Ctrl + G) což ořízne texturu tak, že má tvar toho co je na vrstvě pod touto. Sám nevím, jestli to je správný postup, jsem samouk, ale funguje to uspokojivě.
Pokud chcete, aby textura vypadala na hrušce více 3D, aplikujte na texturu filter Spherize. Potom nastavte Blend mode (tuším že prolnutí) tak aby to hezky vypadalo, zkuste třeba Soft light nebo Overlay.
Nyní ještě přidáme jednu texturu, ale to už nemusíte je to na vás. Jde o texturu vyloženě povrchu hrušky, našel jsem jí tady pomocí Googlu. Stačí hledat v obrázkách Pear skin.
Textura ale byla malá, tak jsem si jí nakopíroval několikrát vedle sebe, …
… spoje zahladil nástrojem Healing Brush tool a aplikoval filtr Spherize.
Texturu jsem natočil na pozici hrušky opět pomocí Free Transform.
Potom zase naše staré známé Create clipping mask a Blend mode:
Stopka a lístek
Nástrojem Pen tool si nakreslíme do nové vrstvy lístek a do další stopku.
Do nové vrstvy nad lístek si nakreslíme světlou barvou tvar, kterým překryjeme půlku listu:
Opět Create clipping mask a Blend mode.
Stejně jako jsme dělali texturu na tělo hrušky, uděláme si texturu na lístek. Aby lístek byl více plastický, ztmavil jsem ho trochu vlevo a úplně vpravo, protože se tam už odklání od světla.
Ještě přikreslíme štětcem bubáka a vystínujeme stopku. Na tu můžeme také udělat texturu. Výsledek bude vypadat takto:
Stínek
Pak už schází jenom jednoduchý stín, abychom tak hrušku zasadili do prostoru. Uděláme jej tak, že do nově vytvořené vrstvy pod hruškou uděláme pomocí brushe pořádně velkou tečku. Tu pak sploštíme pomocí Free transform:
Stůl a okolí
Takhle máme hotovou hrušku samotnou, lze ji už použít třeba někam na web, kde je bílé pozadí. My ale chceme udělat kompletí obrázek i s okolím. Vytvoříme si tedy úplně vespod novou vrstvu a něco načmáráme na pozadí. Já jsem zvolil modrou barvu:
Na pozadí aplikujeme filtr Gausian blur, protože pozadí je hodně vzadu, musí být rozmazané. Stůl uděláme jednoduše tak, že vložíme do nové vrstvy texturu dřeva, na kterou aplikujeme Transform perspective a ta zmenšíme horní hranu. Pomocí Free transofrm ještě změnšíme výšku a už to vypadá jako stůl:
Pak už jenom několik posledních úprav:
- upravil jsem stíny na hrušce
- přidal odlesky na světlých místech (Dodge)
- udělal odlesk na listu pomocí dvou tahů Dodge
- pomocí nástroje Blur rozmazal stůl v popředí a v pozadí, abych nasimuloval malý DOF (depth of filed). Pamatujte, že čím dál od ostrého místa, tím více rozmazanější a jelikož je stůl rovný, u hrušky zůstane ostrý několika centimetrový horizontální pruh. Hruška se nerozmazává.
- lehce jsem i rozmazal ostré okraje hrušky, lístku a stopky, aby nevypadala jako vystřižená z papíru. Ne však úplně všude.
- ještě jsem změnil pozadí, nějak se mi pořád nelíbilo
- nakonec jsem přes celý obrázek natáhl texturu s vysokou průhledonstí a nějakým Blend mode.
Výsledek je tu:
A co vy? Těším se na vaše linky, jak se vám to povedlo!